søndag, januar 22, 2006

Hvidovre - Grøndal EV 3-0 (25-18, 25-22, 25-11)

Lørdag skrev jeg: "... hvis vi kan spille med energi og koncentration, tror jeg på at vi kan holde Grøndal ude af kampen." Det blev egentlig en ret præcis beskrivelse af kampens forløb. Ud over første halvdel af 2. sæt sad vi tungt på denne kamp.

Grøndal skuffede mig en smule. Jeg havde troet at de ville komme med lidt mere, men med det spil de leverede søndag, vil de næppe lave meget ravage i toppen af puljen.

Vi spillede dem på den rigtige måde. Lagde et fornuftigt servepres, som gjorde at de aldrig fik deres centerspil i gang, og deres kanter havde det svært over for vores blokader. Det gav en del point direkte på blokader, men også mange pæne forsvarshandlinger, som vi fik omsat til point. Denne del af spillet har haltet i eliten, og derfor var det rart at det fungerede, selv om det jo også i høj grad er afhængigt af modstandernes angrebsspil.

Vores modtagning holdt nogenlunde sammen på sagerne, og jeg synes at jeg selv spillede en god kamp. Angrebseffektiviteten var i hvert fald fin.

Referat på hvk.dk og hos Mads Trøst.

2 kommentarer:

Kasper sagde ...

Tak for den.

Man må nok konstatere at det kan være svært at få Svinet som hæver i en kamp hvor holdet spiller godt.

Når man gør angriberne gode, er det ofte dem der bliver lagt mærke til. Men godt spillet dér, Tim.

Kasper sagde ...

Hov, jeg var i øvrigt kommet til at linke til et forkert referat på hvk.dk. Det er rettet nu. Jeg vil helst ikke rodes ind i en referatstrid med Grøndal II...