søndag, januar 29, 2006

De to første runder

Hvidovre Avis havde i onsdags dette ganske glimrende blokadebillede (eller paradebillede) fra vores Grøndal-kamp, hvor de ser ud til at have fanget mig på mit højeste (nogensinde). Hvis jeg ikke husker meget galt, var det Jesper Theill der slog den pågældende bold, og den blev desværre ret heldigt sikret på den anden side.

Men alt det er jo ancient history nu. Langt mere relevant er det nok at snakke om Amager-kampen. Jeg har hørt så meget om den de sidste dage at jeg opfatter det som et udtryk for lang tids opsparede mindreværdskomplekser fra Amagers side. De er nu a point med os, og tillykke med det.

I dag har PVC slået Spentrup 3-2, og alt i alt bekræfter de første runder vel min ide om at det godt kan blive en tæt pulje. Randers slog desuden Grøndal EV med 3-2 i går.

Jeg må nok indrømme at jeg gik ind til de første kampe med lidt bange anelser. Vi var uden Bruncke, som nu skulle være vendt tilbage, og vores form var ikke den bedste.

Så at vi nu står med to point, er ikke nogen katastrofe i sig selv. Det gjorde vi også sidste år på samme tidspunkt. Næ, det skræmmende er måden vi tabte på i onsdags. Jeg har vist allerede sagt et par gange at stabilitet er et nøgleord i kvalen, og så går det ikke at vise så lavt et niveau.

Vi har brug for at komme ovenpå i de næste uger. Der er to uger til næste kamp, og i den periode skal der gerne ske fremskridt med både spil og selvtillid.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja du har fået en del røg fra mange sider af, er min fornemmelse. Det må man nok leve med, når man ifølge kampskemaet taber på 53 minutter til et hold, man som minimum burde spille en lige kamp imod.

Var selv ganske pesimistisk før vores første kampe, pga mange spillere, der først efter nytår kunne træne med på fuldt blus, samt det at vi i de første to kampe manglede to af vores kantspillere. Så jeg syntes ikke rigtigt, at vi var oppe i gear endnu. Men mod Jer gik meget op i en højere enhed, så jeg ser med optimisme frem imod vores kamp mod PVC på onsdag. De spiller godt, men jeg mener at vi har en chance, som vi skal gå 100% efter. Så det gør vi :-)

Anonym sagde ...

Det kan ikke vaere med baggrund i kampen mod Spentrup at du udtaler at PVC spiller godt.

/mvh
Bergholt

Kasper sagde ...

Det mener jeg bestemt heller ikke at jeg har udtalt.

Mads Trøst sagde ...

Jaja, Amager gør da hvad de kan for at sætte os op til returopgøret. Så det er jo sådan set fint nok! ;)

Kasper sagde ...

I øvrigt, til Allan...

Vi blev da enige om at sekretærens ur gik (mindst fem minutter) for langsomt. 12 minutter for 1. sæt (som pointmæssigt var det længste) tror jeg simpelthen ikke på. Så de 53 minutter køber jeg heller ikke.

Ikke at det ligefrem ændrer ved det generelle billede, men det skulle nødigt hedde sig...

Anonym sagde ...

@Kasper
hehe, så vidt jeg ved har du vist sjældent udtalt at PVC spiller godt (meget berettiget), men det var nu heller ikke dig jeg skrev til. Jeg glemte bare at skrive @Allan V, men saa er det gjort.....

Efter i går et det svært at se PVC eller Spentrup i eliten, ingen af dem har noget at gøre der med det spil som blev leveret.
Vi må håbe det bliver bedre på onsdag.

/mvh
Bergholt

Anonym sagde ...

@JerAlleSammen - I snakker, gør i Men da rart at høre at mundtøjet er kommet igang igen hos nogle af Jer :-)

Bergholt, Jeg holder stadig fast i, at PVC spiller godt, relativt set.

Mads, I skal nok være opsatte, det håber jeg da, det er jo det, som gør, at kampene her i foråret er fede at spille. Det var i vel også i onsdags, håber jeg da.

Kasper, jo det blev vi helt enige om, derfor skrev jeg også 53 minutter ifølge kampskemaet. Hvad det nøjagtigt blev ved jeg ikke. Ved kun, at det var under en time.