fredag, april 07, 2006

Tæt afgørelse eller...

Så går det løs med den sidste vigtige weekend i elitekvalifikationen. De to kampe kan ende i alt fra den tætteste afgørelse i min karriere til at vi rykker op med seks point ned til nærmeste forfølger.

I går vandt Grøndal EV 3-1 over PVC Lyngby. Jeg kunne forestille mig at PVC's motivation var minimal efter at de ikke længere havde noget at spille for. Måske sparede de endda nogle spillere.

Nå, men resultatet betyder at hvis Grøndal slår Spentrup i morgen, og vi selv slår Spentrup søndag, så vil de fire hold under stregen alle ende på 8 point (4 sejre og 6 nederlag), og vi vil selv slutte med 14 point sammen med Amager.

MEN vi kan jo også risikere den nervepirrende afslutning hvor Spentrup vinder over Grøndal, og vi skal ud og have et eller to sæt imod Spentrup for at klare ærterne. Jeg gentager lige det indviklede regnestykke:

  • Grøndal - Spentrup 3-x: Hvidovre rykker op uanset resultatet søndag.
  • Grøndal - Spentrup 2-3: Vi kan kun blive overhalet af Spentrup på boldscore, og kun hvis vi taber 3-0.
  • Grøndal - Spentrup 1-3: Vi bliver overhalet af Spentrup, hvis vi taber 3-0. Et enkelt sæt, og vi er i Elitedivisionen.
  • Grøndal - Spentrup 0-3: Hvis vi taber 3-0, er Spentrup oppe. Hvis vi taber 3-1, bliver boldscoren afgørende. Hvis vi får to sæt eller mere, er den hjemme.
Boldscoren er lige nu +36 i vores favør.

Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har været ude for sådan en afgørelse, og rent psykologisk vil det være meget mærkeligt at gå på banen søndag med visheden om at man for eksempel "bare" skal vinde et enkelt sæt.

I de tidligere elitekvalifikationer har vi altid været sikre før den sidste kamp, men her er links til to tætte afgørelser fra tidligere i min karriere:

Ingen kommentarer: