onsdag, januar 26, 2005

Onsdagsarkivet: Hvidovre - Bjæverskov 1-3 (februar 98)

Som skrevet i sidste uge gik vi ubesejrede igennem efteråret i 3. division syd. Der var i hvert fald fire point til de nærmeste konkurrenter, så foråret handlede mest om ikke at snuble for mange gange.

Som jeg husker det, bød det ikke på mange mindeværdige kampe. Faktisk var vores form bedre i efteråret. Uden at jeg kan huske rækkefølgen, fik vi dog de vigtige hjemmesejre imod Slagelse og Frederikssund (begge 3-1) og en hårdt tilkæmpet 3-2-udesejr imod Vordingborg, som var begyndt at spille rigtig godt.

Et enkelt nederlag blev det dog også til, og det var selvfølgelig imod vores ærkerivaler fra Bjæverskov. Ingen tvivl om at Bjæverskov var et hold med et stort potentiale og et højt topniveau. Lars E. var en hæver der kunne køre højt tempo og ramme hvem som helst fra næsten hvor som helst.

Alligevel tror jeg at den vigtigste årsag til at de vandt, var at vores skarphed var dalet en smule i forhold til efteråret. I hvert fald var det endnu en tæt kamp, dog ikke helt så lang og helt så velspillet som det foregående opgør.

For mit eget vedkommende var der jo den forskel at jeg nu som truppens eneste hæver spillede hele kampen. Og det kan da også ske at vi kunne have haft glæde af en lidt mere erfaren hæver i afgørelsen.

Men pyt, det endte med at blive vores eneste nederlag i sæsonens 18 kampe, så vi var klar til 2. division øst. Bjæverskov sluttede nummer to med tre nederlag (til os, Slagelse og Vordingborg). Jeg tror Frederikssund sluttede som nummer tre. Det følgende år rykkede Bjæverskov i øvrigt op.

Ingen kommentarer: