onsdag, december 08, 2004

Onsdagsarkivet: Hvidovre - Roskilde 0-3 (februar 97)

Først lige en opfølgning på sidste uges arkiv-artikel. Min holdkammerat Martin Henningsen, som dengang spillede for Brøndby, ligger inde med et omfattende hjemmevideoarkiv fra sine egne kampe gennem mange år, og han havde sandelig også den omtalte Hvidovre-Brøndby-kamp.

Så den fik vi luret lidt på til holdjulefrokosten. Det var faktisk meget skægt. Tempoet var ret søvndyssende. Der var jo heller ikke boldlangere på. Men det er da rart at vide at man spillemæssigt er kommet (lidt) videre i de seneste otte år.

Noget jeg havde glemt, var at jeg kun spillede i 3. sæt, og at vi på nogle tidspunkter i sættet spillede tohæver-system så jeg faktisk var angriber. Nåede vist også at vinde et enkelt smash og tabe et par stykker. Ud fra videoen så det heller ikke ud til at David og Lars P. var med i den pågældende kamp, som jeg ellers påstod. Skiferie, måske?

Nu til Roskilde-kampen: Det var min eneste startopstilling i den halvsæson, og den kom naturligt nok i en kamp hvor Morten Schou var fraværende. Roskilde var modstanderen, og de hørte vist ligesom Brøndby til i den pæne ende af rækken. I hvert fald rykkede de blot to år senere op i elitedivisionen med et meget rutineret hold, hvorefter alle de gamle stoppede, så de måtte spille to sæsoner i eliten med et småpinligt spillermateriale (to sæsoner fordi eliten blev udvidet efter deres første sæson så de ikke kunne rykke ned).

I denne kamp spillede vi ikke så dårligt som mod Brøndby, men vi tabte nu alligevel 3-0. Jeg kan ikke huske så meget om kampen, andet end at det var noget lettere at få lov at være starthæver end at skulle ind og redde et hold i opløsning. Jeg gjorde det åbenbart helt fint, for ligesom i debutkampen fik jeg Svinet, den lyserøde grisemaskot, som stadig følger holdet.

Jeg fik i øvrigt ikke meget spilletid i resten af sæsonens kampe. Ud over de to nævnte beløb mine optrædener i det forår sig nok kun lige til et tocifret antal bolde.

Ingen kommentarer: