onsdag, december 22, 2004

Onsdagsarkivet: Himmelev - Hvidovre 0-3 (september 97)

Som skrevet i sidste uges arkiv rykkede vi ned i 3. division efter sæsonen 96-97. Vi blev placeret i 3. division syd, formentlig på grund af Hvidovres geografiske placering i den sydlige del af hovedstaden, selv om de fleste af modstanderne kom fra det øvrige Sjælland.

To år forinden var klubben for første gang havnet i syd-rækken efter nogle sæsoner i 3. division øst. Det viste sig at blive den direkte årsag til oprykningen til 2. division. Syd-rækken var nemlig skræmmende svag i forhold til øst. Dengang, i 95-96, badede holdet sig igennem med 18 sejre i 18 kampe og vistnok kun 6 mistede sæt. Men det var før min tid som førsteholdsspiller.

Nu kom holdet altså i syd igen, og denne gang var rækken noget stærkere. Der var stadig nogle svage hold, men også hold som Bjæverskov, Slagelse og Frederikssund, som (på det tidspunkt) kunne spille god volley.

Vi lagde dog ud mod Himmelev, og det var et af de mindre gode hold. Ikke desto mindre var vi ganske tæt ved at smide et sæt, men gjorde det ikke.

I forhold til sæsonen før havde vi fået ny træner. Han hed Flemming Berg og var en relativt ung divisionstræner (omkring de 25). Han kom fra Bedsted og studerede idræt på Københavns Universitet. Han har siden gjort karriere som fodboldtræner, men var også en meget målrettet volleyballtræner. Han vidste hvordan han ville have tingene, og lagde stor vægt på disciplin, spilkoncepter og mange gentagelser. Det lyder måske alt sammen lidt kedeligt, men det var faktisk ganske godt for holdet, som nok havde brug for lidt disciplin efter en sæson uden en egentlig træner.

Han var også frisk på at få spillet den unge hæver (mig) ind på holdet, så hvor jeg i foråret havde følt mig langt fra startopstillingen, lå jeg nu pludselig på linje med den gamle hæver, Morten Schou. Jeg havde sgu nok også forbedret mig lidt i mellemtiden.

Og da sæsonen startede med kampen mod Himmelev, var jeg pludselig i startopstillingen. Flemming brugte begge hævere stort set lige meget i de første kampe, som var mod ganske lette modstandere, men det var altså mig der startede inde. Det tog jeg selvfølgelig som en cadeau. Morten tog det åbenbart som et vink med en vognstang, for han indstillede karrieren ikke så langt inde i sæsonen.

Ingen kommentarer: