søndag, oktober 06, 2002

Skovbakken på fjernsynet

Kender I det at man bare sidder og halvsover til TV2-sporten, og Anna Louise Thranæs Didriksen lige pludselig siger ordet "wolleyball"? Nej, vel, men det skete altså for mig lørdag klokken 18.09. Min reaktion var naturligvis en brat opvågnen og kraftigt forøget puls. Da der kom billeder på, og jeg så at Skovbakken var med i indslaget, blev det naturligvis kun værre, og jeg begyndte febrilsk at lede efter et videobånd.

Behøver jeg at sige at indslaget var slut da jeg endelig havde fundet et og fået det smidt i maskinen? Nå, det viste sig nu at indslaget ikke handlede det fjerneste om kampen Holte-Skovbakken. Ikke engang resultatet blev afsløret (men den endte altså 3-2 til Holte, et rigtig pænt, men ærgerligt resultat for Skovbakken). I stedet blev billederne fra kampen brugt som baggrundstapet for et interview med Mikael Trolle, der fortalte om bestræbelserne på at få en international kapacitet ansat som dansk landstræner nu hvor Trolle selv kun skal være sportschef. "Ifølge TV2-sportens oplysninger" forhandles der med en tidligere amerikansk landstræner, endda fra USA's storhedstid. Og det må jo immervæk indsnævre målgruppen ret kraftigt (jeg har dog ikke researchet på navne).

Jeg var dog smart nok til at sætte mig klar ved videoen til aftenens anden sportsudsendelse, klokken 19.45. Og se om ikke indslaget (dog ikke i 100 procent identisk form) blev vist igen. Så nu er jeg indehaver af noget så sjældent som dokumentation for at volleyball har fået primetime-sendetid på en landsdækkende tv-kanal.