fredag, november 21, 2008

Sæsonen tager fart igen

Tempoet i vores sæson har føltes lidt lavt de seneste uger. Siden KSV-kampen for over en måned siden har vi mødt Aabenraa, Aarhus 1900 og Randers, som lige nu ligger nummer 9, 10 og 11 i rækken (ud af 11, vel at mærke).

Vi har vundet relativt komfortabelt uden at være på absolut topniveau, men vores fokus har nok heller ikke ligget på at vinde så stort som muligt. Vi har haft nogle skader og har spillet med en del forskellige opstillinger, så udbyttet af kampene har været tilfredsstillende.

I de kommende uger tager tingene lidt fart igen, regner jeg med. Nu står den i hvert fald på rækkens nummer 4, 5, 6 og 7 i rækkefølge. Første opgave er PVC Lyngby på søndag i vores hal.

PVC er jeg aldrig helt sikker på hvor jeg har, og deres resultater hidtil i denne sæson gør mig ikke meget klogere. Klar sejr over Amager, stort nederlag mod Bedsted, nederlag mod Lyngby, kæmpesejr over Aabenraa... De har spillermaterialet til at være med i toppen af rækken, men måske også så mange afbud at de ikke helt finder stabiliteten.

Licenssystemet er jo i øvrigt et godt redskab til at tjekke hvem der har løst licens for den klub man skal møde (log ind og søg efter spillere), og det ser ud til at være "de sædvanlige": Jeppe, Kristoffer, Lars, Møllerhøj, Fristrup og så videre plus tilsyneladende Mikkel Hersløv. Så vi kommer i hvert fald op imod et hold med et godt topniveau, og jeg tror stabilitet er nøglen til sejr.

Sidste uges resultater gav i øvrigt et nyt nederlag til Amager, som ville være tæt på nedrykningsstregen hvis ikke lige nedrykningsstregen var forsvundet.

Ingen kommentarer: