mandag, januar 14, 2008

Hvidovre VK - ASV Århus 3-0 (25-20, 25-22, 25-19)

Søndagens kamp blev en rigtig god oplevelse. Vi havde forberedt os med et par træningskampe mod LUGI og Amager, hvor vi havde spillet ret skrækkeligt (Jörgen skriver om den ene her). Derfor var det rart at vi kunne gå ind og præstere noget af vores bedste når det gjaldt. Men det er nok ikke nogen begrundelse for at spille dårligt i træningskampe.

Jeg synes ASV var en tand under deres niveau fra sidst (hvor cifrene blev næsten nøjagtigt de samme i deres favør). De manglede lidt gnist, og jeg følte at vi mentalt satte os på kampen ret tidligt.

Vores modtagninger holdt et godt niveau, men nok ikke væsentligt bedre end ASV's. Den største forskel for mig var vores blokade og forsvar. Selv når ASV modtog godt, skabte vi mange muligheder for os selv ved at få sat nogle stop i blokaden og få mange bolde op i forsvaret.

I 1. sæt opbyggede vi en god føring. Imod slutningen var ASV kun et par point efter, men vi leverede en god spurt. I 2. sæt fulgtes vi ad længe, men det var hele tiden os der skabte flest pointmuligheder i egen serv, synes jeg. Det var dog først på de sidste 8-10 point at vi trak fra og også med lidt marginaler, blandt andet en netrullerserv fra Thomas. I 3. sæt lavede vi hul midt i sættet, hvorefter ASV mistede modet lidt.

Som hæver var det en god kamp at spille. Jeg startede inde for første gang i denne sæson (nok mest fordi Jonas havde haft lidt sygdom), og vi holdt en god ro i spillet. Det er sjældent jeg har spillet en kamp i elitedivisionen hvor jeg synes jeg har haft både ro og overskud til at vælge de rigtige udveje næsten hver gang. En gang imellem har man bare en af de kampe hvor man har stor tillid til alle angriberne og næsten aldrig er i tvivl om hvad man skal gøre med bolden.

Referat på hvk.dk.

Resultatet gør jo resten af sæsonen langt mere spændende. Vi er nu ét sæt foran ASV, men der er stadig ni runder tilbage og masser af point at spille om. Mere om det i et kommende indlæg.

Ingen kommentarer: