torsdag, januar 24, 2008

Gentofte - Hvidovre 3-0 (25-21, 25-22, 25-21)

Liors referat fra sæsonens første kamp mod Gentofte rumsterer skægt nok stadig hos mig. Det bedste svar havde jo været at slå dem i denne kamp, men sådan skulle det altså ikke gå.

Vi spillede dog hvad jeg vil kalde en tæt kamp. Cifrene minder til forveksling om pokalfinalen fra i søndags, hvor der også var tale om en tæt kamp, men hvor man aldrig rigtig havde fornemmelsen af at Middelfart kunne vinde. Lidt på samme måde var det nok desværre med aftenens kamp hvis man havde været tilskuer, kunne jeg forestille mig.

I både 1. og 2. sæt har vi føringer langt henne i sættet, men er ikke skarpe nok på de afgørende bolde. Vi er dog kommet langt tættere på Gentofte end i den første kamp, selv om det (som jeg læser Liors referat) jo kun er dem der arbejder hårdt og stræber efter at blive bedre. Og tager kampene alvorligt.

Når det referat irriterede mig sådan, er det blandt andet fordi noget af det var ramt meget godt. Men også fordi andre dele byggede på fordomme. Jeg tror i hvert fald ikke at Lior ved noget om hvordan vi træner, men han har jo nok sine forestillinger. Ligesom vi selvfølgelig er sikre på at Gentofte er nogle arrogante røvhuller, og at de bliver sat af holdet hvis de kommer til at smile til træning eller i kamp. Men sådan er det vel ikke?

Nå, jeg tror sgu vi tager dem næste gang.

Update: Glemte lige at linke til mit referat på hvk.dk. Der står ikke et ondt ord om Gentofte.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Kasper

Det ærger mig lidt, at der stadig skal flyve kommentarer gennem luften omkring Liors referat fra sidste kamp.

Jeg nyder gerne at læse de forskellige blogs og kampreferater - især når jeg kender dem som spiller, men jeg må indrømme, at jeg ikke nyder det, når der sniger sig personlige lussinger på tværs. Selvfølgelig var Liors referat en kende provokerende (!), men det var altså også skrevet med et glimt i øjet.
Jeg siger ikke, at jeg er enig i Liors "referat", men blot, at man måske kunne overveje at lægge det bag sig nu. Det kunne være rart at læse noget mere konstruktivt om kampen end blot de sure opstød omkring Gentofte og de arrogante røvhuller som spiller der.

Jeg kender da en del af både Hvidovres og Gentoftes spillere og helt ærlig, så er I sku alle sammen nogle skide flinke røvhuller!

Ellers er jeg enig i din kommentar om kampen. Det jeg nåede at se, var sku lidt fladt og selvom Hvidovre i perioder spiller ganske fint, så var jeg aldrig i tvivl om udfaldet. Jeg ved, at begge hold har meget mere i sig, end det blev vist i går!

Anne Francke

Kasper sagde ...

Hej Anne

Ja, det ærgrer mig også at det referat stadig ærgrer mig. Jeg hader mig selv når jeg bliver sådan.

Men når du nu kender os alle sammen, så må du også kunne se at jeg skriver med et glimt i øjet.

P.S. Jeg skrev ikke at Gentofte er nogle arrogante røvhuller. Jeg kender en del af spillerne, og selvfølgelig er de ikke det. Men lige så vel som vi i Hvidovre (ubevidst) åbenbart sender det signal at vi er nogle useriøse idioter, så sender Gentofte måske ubevidst det andet signal, for det er da en udbredt fordom.

Anonym sagde ...

Hej igen!

Godt du lige fik linket videre til HVK's hjemmeside (referat).

Og ja, jeg ved godt at du ikke mener det så hårdt, og jeg kan godt se glimtet... Jeg synes bare det var på tide at glemme den stridighed og komme videre.

Jeg giver dig ret i, at Gentofte Volley's ry har haft nogle ærgerlige tendenser hos nogle (hos mig selv inklusiv - engang).
Jeg spiller selv i en klub som ikke altid har det bedste ry i volley-verdenen, men derfor skal vi jo ikke gøres vores til, at det ry breder sig, vel? Hvis I ikke er nogle useriøse volleyspillere, så behøver I jo ikke videregive det indtryk, at Gentofte er nogle røvhuller. Hellere modbevise en forkert påstand en blot at pointere en anden ukorrekt påstand. Forstår du hvad jeg mener? Det er jo ikke Christiansborg :-)

/Anne
Grøndal EV - By the way

Kasper sagde ...

Man kan jo altid diskutere om jeg bidrager til at styrke en fordom ved at nævne den samtidig med at jeg netop forsøger at understrege at det er en fordom.

Anonym sagde ...

Hej Kasper, jeg synes til gengæld at hvis du vil bringe referatet fra den kamp, bør du bruge det oprindelige hvor Lior også sviner Lyngby Volley til. Det blev senere redigeret og måske fundet for provokerende(med eller uden glimt i øjet;)

Mvh Thomas Stryhn

Kasper sagde ...

Hej Stryhn

Hvis referatet er blevet redigeret, kan det ikke lade sig gøre at linke til det oprindelige længere.

Jeg havde glemt at der havde stået noget om Lyngby. Hvis det blev betragtet som kontroversielt at sammenligne os med Lyngby, kan man jo spørge sig selv hvilken af parterne man ønskede at skåne ved at fjerne den del :-)