onsdag, december 18, 2002

Pokalfinale-tanker

De fleste har nok set, hørt eller læst hvordan det gik i pokalfinalerne, så et referat vil jeg ikke bruge kræfter på her. Jeg sad i presselogen og skrev lidt for DVBF. Artikel om kvindernes finale her og artikel om mændenes finale her.

Kvindefinalen var måske en smule skuffende, men mændenes var noget af det bedste jeg har set i dansk klubvolleyball. Ikke nødvendigvis den højeste kvalitet, men spænding, fight og intensitet var helt i top. Og på en eller anden måde kan jeg godt unde Holte en titel. De havde haft god ret til at ærgre sig hvis de havde tabt, i hvert fald. Et eller andet sted kan HIK nok bedre leve med nederlaget.

Pressedækningen af kampene var ret omfattende, som man kan læse ud af de første 7-8 artikler som Volleynet har linket til. Logen var fyldt op. Selv sad jeg ved siden af en B.T.-journalist, som desværre ikke virkede specielt engageret i sporten. I hvert fald måtte jeg forklare hvorfor den ene af spillerne havde en anden farve trøje på og andre ting som man kunne forvente var basisviden for en journalist med volleyball som stofområde. Fyens Stiftstidende, som ellers plejer at dække volleyball seriøst og grundigt, tager prisen for de mest tåbelige artikler. Den ene handler stort set om hvordan dommerne snød DHG for sejren i kvindefinalen (hvad der er en mild overdrivelse). Den anden handler blandt andet om hvilke kager vi fik i presselogen, om lufthavnen i Beldringe og om Tine Andreasen, som han får kaldt pokalfighteren Stine Andreasen.

Men alt i alt var det en spændende aften, og først og fremmest var det fedt at der i år ikke var to suveræne vindere, men to tætte kampe. Det lover godt for spændingen i årets DM.