torsdag, marts 17, 2011

Semifinale

Hvidovre er klar til semifinalen.

Jeg er ikke ligefrem først med nyheden. Det er sgu også blevet sværere i disse Pointtracker- og Facebook-statusopdatering-via-smartphone-to-minutter-efter-slutfløjt-tider.

Euforien har fået lov at lægge sig lidt, men på mange måder var jeg egentlig heller ikke så overvældet lige efter kampen. Måske til dels fordi jeg ikke selv spiller på holdet længere, og min aktie i succesen er ret lille.

Men også fordi det hele egentlig gik ret smertefrit i søndagens kamp mod Holte. Der var dårlig nok et tidspunkt hvor det føltes som om Holte var ved at få fat i kampen. Så selvfølgelig var der glæde, men det ville nok have været vildere hvis vi havde vundet 29-27 i alle sættene.

En anden ting er at jeg egentlig synes vi hører til blandt de fire bedste i denne sæson. Man kan selvfølgelig godt sige at vi er endt med at snuppe pladsen for næsen af Aalborg HIK, efter at de har ligget der det meste af sæsonen. Men baseret på formkurven efter nytår synes jeg det ser rigtigt ud. Vi kan hurtigt blive enige om at der er et godt stykke op til top 3-holdene, men vi må holde fast i traditionen med at give fire hold adgang til semifinalerne. Så er det op til os at bevise at vi hører hjemme der.

Flere har fokuseret på det positive i at vi får et nyt hold ind i top 4, men som jeg også har sagt før, er det altså også en cadeau til Aalborg HIK's arbejde at de holder sig deroppe når man kigger på de spillere der har forladt dem i de seneste tre-fire sæsoner. For de fleste af spillerne i deres trup ville det også være en ny oplevelse at skulle spille semifinale (eller være bærende spiller i en semifinale). Men på det lokale plan er det da et stykke historie. Så kan opgaven så være at det ikke skal være en enlig svale, men det kan vi snakke mere om i næste sæson.

Det var en fed kulisse til kampen mod Holte, nok det største tilskuerantal jeg kan huske i Friheden. Måske omkring 200 mennesker. Og det kunne da være lækkert at se en masse på tirsdag til semifinalen. Vi får nok brug for lidt opbakning.

Og det var altså på tirsdag den 22. marts kl. 20.00 i Frihedens Idrætscenter. Lidt mere om den kamp en af de nærmeste dage.

Ingen kommentarer: