tirsdag, december 19, 2006

1. division øst - tilbageblik

Min aktivitet på siden har desværre stort set begrænset sig til kampreferater på det seneste. Jeg håber at rette op på det, her først med et lille kig tilbage på 1. division øst. I den kommende tid vil jeg nok give blog-siden en overhaling og kigge lidt frem mod elitekvalen.

I store træk var jeg ikke helt ved siden af da jeg spåede i september.

Kval-pladserne gik i rækkefølge til Hvidovre, PVC Lyngby, Frederiksberg og Grøndal EV. De fire hold havde nok også været mit bud på forhånd, men det foregik lidt anderledes end jeg havde forventet.

Fra starten så det ud som om Frederiksberg og vi skulle snuppe de to øverste pladser. Men så kom PVC Lyngby i gang med sejr i deres sidste seks kampe. Det var muligvis os der satte dem i gang i en skrækkelig kamp, men de har et godt hold som har fået lidt mere bredde med tilgangen af Martin Møllerhøj. Frederiksberg mistede til gengæld nok lidt styrke i forhold til mine forudsigelser ved at Martin Siig stoppede kort før sæsonstart. Til sidst nåede vi lige at snige os forbi PVC med to gode sejre.

I bunden var der hård kamp om den fjerde kval-plads. Det lå længe til VLI, men de var nok lidt selv ude om det da de i sidste kamp tabte på hjemmebane til KV61. Ekstra ærgerligt må det nu have været at tabe 23-25 i 4. og 16-18 i 5. sæt. Nå, men Grøndal har nu også et godt hold, og det undrede mig at de var så længe om at komme i gang (de fik deres seks point i de sidste tre runder).

Holtes og Gentoftes hold var ikke overraskende med fremme. Holte vandt rækken, og Gentofte tog fjerdepladsen. De fik dog ikke stor indflydelse på de øvrige holds placeringer idet Holte slog alle undtagen til Gentofte, og Gentofte tabte til de øvrige tophold undtagen til Holte.

Og her til sidst en lille beklagelse over at jeg ikke har været bedre til at lave opdateringer om 1. division øst med links til kampreferater, for der har været nogle underholdende nogle.

Ingen kommentarer: