onsdag, marts 09, 2005

Onsdagsarkivet: Farum - Hvidovre 3-0 (november 98)

Jeg tager mest denne kamp med i min historiske gennemgang for at illustrere at vi bestemt ikke vandt alt hvad vi rørte ved dette efterår. Farum endte som oprykkere, og på det tidspunkt hvor vi mødte dem, havde vi stadig selv muligheden for at sætte os på en af topplaceringerne.

Men ud over at det altså var en form for topkamp (i hvert fald blandt rækkens førstehold), var det vist ikke en mindeværdig kamp. Så vidt jeg husker, havde vores træner forberedt sig ret grundigt på kampen ved at være ude og se Farum i en anden kamp. Så vi havde lagt taktik med henblik på nogle af deres spillere. Det viste sig bare ikke at gøre nogen forskel fordi vi havde en dag hvor vi aldrig fik vores eget spil til at fungere.

Jeg kan huske at vi i denne sæson eksperimenterede en del med liberoposten, som jo var helt nyindført. Senere er den kommet til at tilhøre Thomas Stryhn ret fast, men i denne sæson blev den også undervejs udfyldt af (foruden Stryhn) Bent, muligvis Lars P. og/eller Kim samt den navnkundige statistik-Steen, og jeg mener at sidstnævnte spillede libero i denne kamp.

Vi fik smæk i en rimeligt hurtig 3-0'er, den eneste gang jeg har mødt Farum, der også et par år senere endte med at trække sit hold efter at have været millimeter fra at rykke op i elitedivisionen.

Men i hvert fald var dette nederlag med til at definere os som et midterhold i den sæson, og jeg tror at vi sluttede efteråret med fem sejre og fire nederlag.

Ingen kommentarer: