torsdag, december 11, 2008

Ama'rkiks

Så er det Amager på søndag, og det er virkelig svært at vide hvad vi kan forvente af dem. Jeg var ret imponeret over dem i KSV's elitestævne, og det fik mig til at udnævne dem til oprykningsfavoritter sammen med os og KSV. Men de har tydeligvis ikke fået tingene til at fungere efter sæsonstart, og med fem nederlag i ni kampe kan de nok ikke tillade sig at tænke mere på oprykning.

Men hvad der er sket i sæsonens første måneder, har ikke nødvendigvis så meget betydning når kampen går i gang på søndag. De vil helt sikkert have motivationen til at slå os (vi har jo en træner og et par spillere med Amager-baggrund), og niveauet forsvinder jo ikke bare fordi de ikke har kunnet finde det frem så ofte.

De tabte senest til et DHG-hold som havde fået støvet spillere som Jakob Hansen, Jacob Oppenheim og Johannes Bach af (DHG's referat), og det stemmer jo også godt overens med hvad jeg skrev i mit indlæg før sæsonen, nemlig at DHG's niveau afhænger meget af hvem de lige får lokket med til den pågældende kamp. Hvis de spillere bliver ved at dukke op, kan DHG stadig godt nå at blive farlige.

Ellers vil jeg nok gemme min efterårsevaluering til efter weekenden, men det står klart at der er en stor, jævnbyrdig midtergruppe og nogle få udbrydere i top og bund.

Ingen kommentarer: