tirsdag, juni 24, 2008

Spillernyt

Nu nævnte jeg Martin Henningsen, som er vendt tilbage til holdet. Jeg må desværre også fortælle at Jonas Villund har valgt at tage et skridt op ad karrierestigen og er skiftet til Gentofte.

Alt var jo ellers kørt i position til en livtidsstilling som Hvidovre-hæver for den unge mand mens jeg lige så stille trådte i baggrunden. Men jeg forstår udmærket hans beslutning. Han har tid og lyst til at træne rigtig meget, og han har ambitioner til at spille på det niveau, og så er Gentofte det oplagte valg, eftersom de også har plads til en hæver mere. Held og lykke.

For Hvidovre betyder det at jeg indtil videre er tilbage som det naturlige valg som førstehæver. Men vi skal have fundet en hæver mere og meget gerne en som på kortere eller længere sigt kan blive det naturlige valg. Selvfølgelig er den proces også i gang.

Bjarne Tønder Hansen er taget til Amerika, og Allan Rosendahl har en skrøbelig ryg, som gør ham yderst tvivlsom. Ellers er alle stadig inde i billedet, men ikke overraskende snakker vi også med folk udefra.

I andre HVK-relaterede spillernyheder er det interessant at se at Søren Bruncke er klar til at tørne ud for Middelfart. Han har vist taget en stille sæson i Horsens, men hvis han har fået lysten til at spille på højt niveau, kan han blive en rigtig god spiller for dem. I de sidste par sæsoner for os var han efter min mening blandt den bedste håndfuld danske diagonalspillere, og han kan meget vel blive Middelfarts bedste danske tilgang i et par sæsoner.

Ingen kommentarer: