mandag, september 28, 2009

Hvidovre - Gentofte 0-3 (22-25, 21-25, 20-25)

Hm, der er jo to kampe at skrive referat fra, men jeg lader overskriften gå til den mest interessante af kampene fremfor den jeg selv var med i...

Men for lige kort at tage min egen kamp så vandt vi 3-0 imod et meget gammelt (lidt for gammelt) GGV-hold. Det var en fin kamp til at komme i gang på et nyt hold, men spændende var det ikke ligefrem. Jeg spillede to et halvt sæt, heraf kun det halve som hæver og resten som kant, og det gik nogenlunde, selv om killprocenten er for lav når jeg angriber. Lille referat fra den kamp.

Elitekampen... desværre lidt for forudsigeligt udfald. Jeg er ikke overrasket over at Hvidovre kunne være med, men heller ikke specielt overrasket over at Gentofte vandt ret sikkert eller over måden det skete på.

Som Martin skriver, er der positive ting at tage med. Men jeg håber også at holdet vil fokusere på at der var mindst ét af de tre sæt (det andet) som det burde have vundet efter at have ført med 16-11 eller noget i den stil. Det er i de situationer det er vigtigt at holde koncentrationen eller måske endda øge den, for det er det et hold som Gentofte kan. Og så henter de den føring.

Det hører med til historien at Gentofte manglede Jonas Napier. Mikkel Schultz gjorde det godt i hans fravær, men man må også sige at Martin Olesen ser ret skarp ud i angreb og serv.

Lige nu er det ikke Gentofte vi skal måle os med, så på den måde er det ikke nogen katastrofe at tabe kampen. Men med den tilgang slår man dem nok aldrig, og det var som om muligheden var der i den her kamp.

Næste kamp for eliteholdet er tirsdag den 6. oktober imod Holte, som lige præcis er et af de hold vi skal måle os med.

Ingen kommentarer: